neděle 22. ledna 2012

ZKS - Uherský Brod – Postoupky B

Soupiska byla dnes notně oslabena o studenty, doba zkoušková je holt doba zkoušková. Uherskobrodská hrací místnost sousedí oknem se sportovní halou, ve které jako obvykle někdo vyváděl. Dnes to byli basketbalisté. Což bylo výhodné – když už jsme se nemohli dívat na vlastní hru, tak jsme alespoň pozorovali tu jejich a poslouchali něžné věty typu „nač máš tu píšťalku, debile". Tolik k okolnostem.

Ke hře toto: dohrávali jsme od zadních šachovnic. Miloš měl v hlavě jinačí starosti, než šachy, malý Večis zřejmě taky. Drze se přiznal, že šel spát kolem jedné v noci, dospal to asi při hře a tak jsme prohrávali 2-0.
Honzovi Netušilovi jsem dovolil dát remízu, bo nevěděl, jak se k postavení postavit. Při dohrávce to remízou stejně skončilo (2,5-0,5).
Nestáli jsme veleslavně, doufat se ale pořád dalo. Množina Radkových pěšců nabývala hodnoty n-1, kdy n vyjadřovalo počet pěšců soupeřky. Ta mu nic nedovolila a pořádně nám tím zavařila (3,5-0,5).
Já jsem byl též ošizen o pěšce a to už v osmém tahu. Soukromně jsem to nazýval „oběť s kompenzací v podobě vývinu". Aspoň jsem si nepřipadal tak prohraně Pravda ale je, že nějakým tím tempem navíc jsem disponoval. Soupeř nakonec přehlédl, že jednoho pěšce kryje pikem vázaným, tak jsem si ho vzal se šachem a dostal jsem k tomu jezdce jako přívažek (3,5-1,5).
Brácha měl dva spojené volné piky proti střelci a kolem se míhaly ještě další figury. Střídavě vypadal na prohru a remízu, tedy vyhrál (3,5-2,5).
Pavel Navrátilík uzmul kvalitu, kterou musel urputně prosazovat skrz zablokované pěšcové řetězce. Párkrát se mi zdálo, že víc než půlbod neuhraje, ale nezklamal, dlouho měnil, obětoval nazpět a s posledním pěšcem na šachovnici potvrdil své kvality (3,5-3,5).
Honza Palášek ztratil brzy pěšce, stejně jako já a Večis. Postupně měnil figury, aniž by ovšem ustoupil z pozic. Ve věžovce rozházel protivníkovi pěšcovou strukturu, než vyměnil poslední figuru. Mohl nyní zablokovat postavení a uhrát remízu, po pěti a půl hodinách se ale nedivím, že zvolil špatný plán a podlehl (4,5-3,5).

Poslední tři jmenovaní hráli jako draci, ani to ale nestačilo. S takto oslabenou sestavou se ale ve výhru dalo jenom doufat.

Jindra Ryšavý

2 komentáře:

  1. Nezbývá než ostatní zápasy vyhrát. To bychom nebyli my, abychom něco dělali jednoduše. Příště musí hrát aspoň 6 hráčů základní sestavy.
    opl

    OdpovědětVymazat
  2. Jak střídavě remiza nebo prohra?!? Byla to furt remiz. Sice stálým odmítáním remízy (bylo to nutné k naději dobrého výsledku družstva) jsem se dostával do horší pozice. Soupeř ale asi po 8nabídkách remízy uviděl naději jak urvat výhru ve svůj prospěch a sebral si pěšce. Pěšec byl otrávený a vežka už nemohla stihnout můj postup do dámy.

    v této hře Elitní 4. Šachovnice

    OdpovědětVymazat